Firma VIPACK Dzido, Matyszczak Sp. J. zrealizowała projekt pt.: Wzmocnienie konkurencyjności firmy VIPACK poprzez implementację celów strategicznych i rekomendowanych działań Audytu oraz Strategii Wzorniczej, pozyskanych w ramach Etapu I PO PW, Działanie 1.4 „Wzór na konkurencję”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, Poddziałanie 1.4 Wzór na konkurencję – Etap II.
Okres realizacji projektu: od 03.08.2020 do 30.09.2021
Wartość kosztów kwalifikowanych projektu: 2 970 000.00 PLN
Wysokość wkładu Unii Europejskiej: 2 027 000.00 PLN
CEL PROJEKTU:
Celem głównym projektu jest wzmocnienie konkurencyjności firmy Vipack poprzez zwiększenie jej potencjału w zakresie umiejętnego zarządzania wzornictwem oraz wzrost wykorzystywania wzornictwa w działalności przedsiębiorstwa.
Powyższy cel główny przyczyni się do realizacji następujących celów szczegółowych:
-wzrostu wykorzystania rozwiązań wzorniczych w przedsiębiorstwie,
-osiągnięcia pozycji rodzimego lidera w zakresie usług pakowania jaj;
-wzrostu wykorzystania innowacyjności w przedsiębiorstwie, w tym innowacji procesowej, produktowej, marketingowej i organizacyjnej,
-doposażenia zasobów technicznych o nowoczesne urządzenia i maszyny,
-racjonalnego wykorzystania posiadanych zasobów: ludzkich i technicznych,
-zdobycia nowych rynków zbytu,
-osiągnięcia komplementarności oferty produktowej oraz wysokiego stopnia korelacji z potrzebami i oczekiwaniami docelowych grup odbiorców.
REZULTAT PROJEKTU
Rezultatem projektu jest wdrożenie na rynek znacząco udoskonalonej usługi pakowania jaj. Działania objęły usprawnienia w głównych cechach samej usługi, jak i w obszarze procesu jej świadczenia. Istotnym obszarem jest wzrost wydajności, dokładności i jakości. Jednakże bardzo ważnym aspektem jest także wplecenie do nowego procesu nierealizowanego dotychczas przez konkurencję obszaru projektowania opakować poprzez udostępnienie klientom zaawansowanego narzędzia online do konfigurowania opakowań